1.01.2014

Torcik bezowy z bitą śmietaną i mascarpone

 

Składniki:
  • 6 białek
  • 300 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka octu z czerwonego wina lub balsamicznego
  • 350 ml śmietanki kremówki
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 1 serek mascarpone 250 g
  • kilka listów mięty
  • łyżka wiórków kokosowych
Przygotowanie:
 
Białka ubić na sztywną pianę, dodawać powoli cukier w dalszym ciągu ubijając.
Po ubiciu dodać łyżeczkę octu i delikatnie wymieszać mikserem na najwolniejszych obrotach lub łyżką.
Na papierze do pieczenia narysować 2 okręgi o średnicy ok 23 cm po czym każdy położyć na osobnej blaszce.
Wykładać masę na 2 blaszki - po jednej łyżce - raz na jedną, raz na drugą.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180ºC, natychmiast przykręcając temperaturę do 150ºC. 
Piec 1 godzinę 15 minut.Studzić w uchylonym piekarniku (ja robię tak tylko wówczas jak mam czas, zazwyczaj przenoszę bezy w chłodne miejsce), przełożyć na płaski talerz.
Serek mascarpone połączyć z żółtkami i cukrem pudrem na jednolitą masę za pomocą miksera.
Kremówkę również ubić. 
Ja użyłam kremówki do wypełnienia przestrzeni pomiędzy 2 bezami, a mascarpone na wierzchu, można natomiast użyć jedynie serka lub śmietanki czy też innego dowolnego kremu - ograniczenie stanowi jedynie nasza wyobraźnia:)
Do dekoracji użyłam świeżej mięty z ogródka - tak, zerwałam ją dzisiaj, dnia 01-01;) - i wiórków kokosowych.


Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla wszystkich czytelników!
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy smacznego
Asia i Bogna

3 komentarze: