27.10.2014

Tydzień Halloween: Krwawy Popcorn


W  tym tygodniu będziemy prezentować propozycje na Halloweenowe party.
Na pierwszy ogień: krwawy popcorn!
Stał się on hitem na naszej halloweenowej imprezie:):)

Składniki:
  • suszone ziarna kukurydzy
  • olej do smażenia
  • pół szklanki cukru pudru
  • 1,5 łyżki wrzącej wody
  • czerwony barwnik spożywczy (ja użyłam płynnego)
Przygotowanie:

W szerokim garnku z grubszym dnem mocno rozgrzać cienką warstwę oleju. 
Wsypać tyle popcornu, by przykrył dno garnka i przykryć pokrywką (nie wsypywać za dużo, żeby wszystkim ziarenkom udało się "wybuchnąć";)). 
Zmniejszyć moc palnika na średnią i podgrzewać kukurydzę potrząsając od czasu do czasu garnkiem, do momentu, aż wszystkie ziarenka kukurydzy wystrzelą.
W międzyczasie przygotować lukier: w niedużej miseczce rozetrzeć grzbietem łyżki cukier puder, wodę i barwnik (ilość barwnika dowolna, do uzyskania koloru krwi).  Mi nie udało się uzyskać jednolitej masy, tak wiec ostatecznie przelałam całość przez sitko o drobniutkich oczkach.
Przesypać popcorn do większej miski, posolić, polać ciemnoczerwonym lukrem.



Już jutro kolejna halloweenowa propozycja!
ZapraszaMY!!!

PS Pomysł na popcorn jak i na samo zdjęcie z nożem pochodzi z jednego z moich ulubionych blogów: Moje Wypieki:):):)

Smaczego, 
Asia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz