28.06.2012

Kolorowy tort na specjalne okazje

 
Tort na roczek mojego Szymusia.
Robiony w sobotę.
Pyszny, tęczowy, uroczy!
Polecam!
Składniki na biszkopt:
  • 6 całych jajek
  • 1,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 budyń wanilinowy 
 Składniki na krem:
  • 900 ml śmietanki kremówki 36%
  • 250 g serka mascarpone
  • kilka łyżek cukru pudru (do smaku)
  • łyżeczka aromatu waniliowego (może być inny)
Nasączenie biszkoptu:
  • 0,5 szklanki wody przegotowanej
  • sok z połówki cytryny
  • kieliszek spirytusu*.
Przygotowanie biszkopta:
Całe jajka zmiksować z cukrem. Należy miksować dosyć długo - do momentu aż powstała masa będzie gęsta i puszysta (kilkanaście minut). Istotne jest, aby mieszać masę tylko w jedną stronę!
Następnie do masy dosypać cukier wanilinowy oraz przesiać wymieszane w osobnym naczyniu mąkę z proszkiem do pieczenia i budyniem.
Wylać ciasto do wysmarowanej uprzednio masłem i wysypanej odrobiną mąki, okrągłej formy (23 cm średnicy). 
Piec ok. 45 min w temperaturze 180 stopni. Temperatura może być odrobinę wyższa lub niższa, wszystko zależy od mocy piekarnika.
Po upieczeniu odczekać aż biszkopt wystygnie a następnie długim nożem przekroić na dowolną ilość warstw - nam się udało na 4. Każdą z warstw nasączyć łyżeczką przegotowaną wodą z sokiem z cytryny i spirytusem.

*Jeśli tort będzie serwowany także dzieciom - spirytus można pominąć. 
Przygotowanie kremu**: 
Śmietanę kremówkę ubić, pod koniec ubijania dodać cukier puder i aromat. 
Dodać serek mascarpone i wymieszać. 
Ja zdecydowałam się na dodanie barwników spożywczych po poszczególnych warstw kremu, którymi przekładałam biszkopt. Można pozostawić go również w neutralnym, białym kolorze.
Każdą z warstw posmarować częścią kremu używając rękawa cukierniczego lub łyżki/noża.  
 ** przepis na krem pochodzi z bloga MojeWypieki
 
Zastanawiałam się w jaki sposób ozdobić wierzch tortu oraz jego boki - finalnie zdecydowałam się na zastosowanie posypki lukrowej - motyw gwiazdek oraz świeżych malin.
 
Jubilat zachwycony efektem:)

Pozdrawiamy słodko! - Asia ze swoim Roczniakiem:)

1 komentarz:

  1. Świetny! Muszę zapamiętać aby wrócić tu do Ciebie po przepis przy najbliższej okazji :) Podoba mi się, że można z nim pokombinować i za każdym razem zrobić trochę inaczej.

    OdpowiedzUsuń