25.04.2014

Domowe bezy

 Bezy nauczyła mnie robić moja babcia. 
To bardzo proste, gdy mamy dobry przepis. Jak dla mnie to podstawa sukcesu.
Zapraszam Was dzisiaj do krainy moich smaków z dzieciństwa - lekkie, słodkie bezy można zjeść same lub użyć jako składnik innych deserów.
Składniki:
  • 5 białek |(jajek typu M)
  • szczypta soli
  • 255 g cukru
Białka wraz ze szczyptą (dosłownie ociupiną) soli miksujemy do całkowitego ubicia.
Piekarnik nagrzewamy do 140 st.
Jak tylko zauważymy, że piana zaczyna stawać, czyli białka się zaraz ubiją - dodajemy po trochu cukier cały czas ubijając.
Ubita beza powinna być na tyle sztywna,  żeby móc przewrócić miskę do góry nogami, a zawartość w niej pozostała.
Pamiętajcie, że nie należy zbyt długo ubijać białek, bo można je przebić.
Gotowe bezy układamy łyżką na papierze do pieczenia.
Pieczemy na 140 st. przez 45-55 min na termoobiegu.
Smacznego
Bogna

2 komentarze:

  1. Bogna a można użyć cukru pudru? ostatnio jak robiłam omleta i ubijałam białka z pudrem to bardzo szybko ubiłam pianę. Próbowałaś tak zrobić? Tyle samo pudru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie można dodać cukru pudru, tyle samo gram co zwykłego cukru. Robiłam bezy w dwóch wersjach z cukrem zwyczajnym i pudrem, żeby porównać i wychodzą tak samo. Ze zwykłym cukrem tanie, ale smak pozostaje taki samj:)
      Pianę najszybciej ubić dodając do białek malutką szczyptę soli. Znakomicie się ubijają.

      Pozdrawiam i smacznego
      Bogna

      Usuń