27.05.2014

Tort bezowy straciatella z sosem rabarbarowo-truskawkowym i bitą śmietaną


Tort powstał z połączenia przepisów:
Tort ten stanowiły 4 blaty bezowe: 2 czekoladowe i 2 zwykłe. Do przełożenia użyłam bitej śmietany, sosu truskawkowego i serków mascarpone. Efekt.. uśmiech jubilata z poniższego zdjęcia mówi wszystko:)


Tort zawieźliśmy z synem tacie do pracy - jako prezent urodzinowy. 
Pomyślałam także o domownikach, którzy nie mieli szansy tym razem na kawałek bezy -
z odłożonej niewielkiej ilości masy upiekłam mini beziki. Uformowałam je szprycą naokoło krążków tortowych w odpowiedniej odległości - aby nie doszło do ich posklejania (beza zwiększa objętość). Wyjęłam z piekarnika po około godzinie pieczenia. Wierzchnią część stanowiła bita śmietana/serek mascarpone i perełki cukiernicze:) 

Smacznego - Asia i Szymek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz