7.10.2014

Papryki faszerowane mięsem mielonym z warzywami


Składniki:
  • 4 papryki (ja użyłam czerwonych, mogą być kolorowe) do nadziania
  • 1 papryka do farszu
  • 0,5 kg mięsa mielonego wieprzowo - wołowego
  • 1 puszka małej kukurydzy
  • 1 puszka pomidorów krojonych Pelatti
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego (lub przecieru pomidorowego własnej roboty, ja użyłam pół na pół: koncentrat i przecier zrobiony przez rodziców)
  • 3 ząbki czosnku wyciśniętego przez praskę
  • 2 cebule pokrojone w kostkę
  • Odrobina oliwy z oliwek (do podsmażenia mięsa i warzyw)
  • Ser mozzarella po posypania przed zapieczeniem (ilość - wg upodobań)
  • Przyprawy - ja użyłam dużo przypraw dzięki czemu danie było aromatyczne i esencjonalne: sól, pieprz, chilli, zioła prowansalskie, bazylia, oregano - do smaku
Przygotowanie:

Papryki  umyć, przekroić na połówki, wydrążyć nasiona (efektowniej danie będzie wyglądać jeśli otwory wytniemy w ich górnej części, tak jak w przepisie na pomidory faszerowane KLIK, ja przekroiłam na połówki aby danie szybciej powstało:)).
Ułożyć na folii aluminiowej i umieścić w piekarniku na około 30 minut w temperaturze 180 stopni (można przykryć wierzch folią aluminiową żeby się poddusiły, a nie przypiekły z zewnątrz).
Mięso mielone podsmażyć na patelni niewielkiej ilości oliwy z oliwek - po czym przełożyć do garnka. Pokrojone w kostki: paprykę i cebulę również podsmażyć - przełożyć do garnka z mięsem. Następnie do garnka włożyć pozostałe składniki farszu: przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, krojone pomidory Pelatti wraz z zalewą, koncentrat pomidorowy, kukurydzę oraz przyprawy. Pogotować całość kilka minut.
Blaszkę z podduszonymi paprykami wyjąć z piekarnika, papryki napełnić gorącym farszem, posypać wierzch serem mozzarella i umieścić w piekarniku jeszcze na kilka minut - do momentu zrumienienia się sera.
Podawać gorące z ryżem.


Smacznego,
Asia

1 komentarz: